.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرانه فرهنگي در گيلان 100 تومان است
نماينده مردم لاهيجان در مجلس شوراي اسلامي از كم بودن سرانه فرهنگي در گيلان انتقاد کرد.

نماينده مردم لاهيجان در مجلس شوراي اسلامي از كم بودن سرانه فرهنگي در گيلان انتقاد کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، ايرج نديمي در گفت‌وگو با تني چند از خبرنگاران استان گفت: از مهم‌ترين مشكلات فرهنگي در کشور و به تبع آن در استان گيلان، كمبود امكانات و فضاهاي فرهنگي، هنري است.

وي افزود: اين مکان‌ها محلي مناسب براي بروز خلاقيت‌ها و استعداهاي جوانان به شمار مي‌روند و اگر به اندازه کافي وجود نداشته باشد، علاوه بر از بين رفتن توانايي‌هاي جوانان، بزهکاري و دين‌گريزي در آنان نيز افزايش خواهد يافت.

نديمي تاکيد کرد: تربيت فقط از طريق تلويزيون و رسانه‌ها امکان‌پذير نيست، و بايد با اختصاص مکان‌هاي فرهنگي و هنري به اين کار، تربيت و آموزش جوانان را پيگيري کنيم.

او با انتقاد از پايين بودن ميزان سرانه فرهنگي در گيلان گفت: با سرانه 100 توماني در اين استان نمي‌توان كار فرهنگي كرد و از سوي ديگر با توجه به جمعيت 2 ميليون و400 هزار نفري در گيلان معلوم نيست که اين ميزان سرانه به کسي هم برسد.

نديمي گفت: کم بودن سرانه فرهنگي در گيلان كم‌توجهي به آينده نسل جوان است و گيلان از لحاظ فرهنگي دچار افت خواهد شد. هم‌چنين با توجه به رشد كند و نامتعادل در گيلان و كمبودها، امكان آموزش‌هاي لازم به جوانان وجود نخواهد داشت.

نماينده مردم لاهيجان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: كل هزينه‌هايي كه براي نهادهاي فرهنگي در ايران مي‌شود چهار درصد است كه با اين اعتبارات نمي‌توان به همه اهداف مد نظر رسيد.

نديمي تاکيد کرد: براي جلوگيري از انحراف جوانان بايد زمينه‌هاي خلاقيت آنان را فراهم كرد و فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري مي‌تواند نقش مهمي در اين زمينه داشته باشد.

وي توسعه ‌امكانات فرهنگي و هنري و افزايش سرانه اعتبارات فرهنگي در گيلان را خواستار شد و تاكيد كرد: براي مقابله با هجوم رسانه‌هاي غربي بايد بسترهاي فرهنگي جامعه را فراهم كرد تا از اين طريق بتوانيم ارزش‌هاي انقلابي خود را به دنيا صادر كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.